>>> POBIERZ REGULAMIN <<<
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
w Lęborku
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lęborku działa w szczególności na podstawie:
-
ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. o Inspekcji Weterynaryjnej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1557, z 2020 r. poz. 285);
-
zarządzenia nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Min. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, poz. 3. z późn. zm.);
-
statutu Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lęborku;
-
niniejszego Regulaminu.
§ 2.
-
Regulamin organizacyjny, zwany dalej "Regulaminem" określa szczegółową organizację
i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lęborku oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład tego Inspektoratu.
-
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
powiecie - należy przez to rozumieć powiat lęborski;
-
Powiatowym Lekarzu - należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Lęborku;
-
Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lęborku;
-
komórkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć zespoły, samodzielne stanowiska pracy określone w § 11- §15 Regulaminu;
-
Kierowniku – należy przez to rozumieć osobę kierującą a w przypadku zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt oraz ds. bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji kierowników – starszych inspektorów weterynarii, a w razie ich braku inspektorów weterynaryjnych.
§ 3.
-
Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
-
Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza:
-
wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej,
-
jako dysponenta środków budżetowych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych,
-
wynikających z odrębnych ustaw.
-
Inspektorat jest państwową jednostką budżetową.
-
Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu.
-
Siedziba Inspektoratu mieści się w Lęborku.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA INSPEKTORATU
§ 4
-
W skład Inspektoratu wchodzą:
-
Zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
-
Zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji
-
Zespół do spraw finansowo - księgowych i administracji,
-
Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej,
-
Samodzielne stanowisko ds. odkażania.
-
Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem, samodzielnych stanowisk pracy, kierują kierownicy.
-
Kierownikiem Zespołu:
-
do spraw zdrowia i ochrony zwierząt jest Starszy Inspektor Weterynaryjny a w razie jego braku wyznaczony przez Powiatowego Lekarza Inspektor Weterynaryjny;
-
do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji jest Starszy Inspektor Weterynaryjny, a w razie jego braku wyznaczony przez Powiatowego Lekarza Inspektor Weterynaryjny;
-
do spraw finansowo – księgowych i administracji jest Główny Księgowy.
-
Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ III
ZASADY REALIZACJI ZADAŃ
I KIEROWANIA PRACĄ INSPEKTORATU
§ 5
-
Powiatowy Lekarz wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Powiatowego Lekarza.
-
Do kompetencji Powiatowego Lekarza należy w szczególności:
-
zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
-
reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami
i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu;
-
wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu;
-
udzielanie pracownikom Inspektoratu pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;
-
zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;
-
zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
§ 6.
-
W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza.
-
W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii i jego Zastępcy działalnością Inspektoratu kieruje pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza pracownik.
-
Powiatowemu Lekarzowi bezpośrednio podlega:
-
zespół ds. bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji,
-
zespół ds. finansowo – księgowych i administracji,
-
samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej,
-
samodzielne stanowisko ds. odkażania
-
Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii bezpośrednio podlega:
-
zespół ds. zdrowia i ochrony zwierząt.
§ 7
-
Kierownicy zespołów odpowiadają za:
1) należyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa;
2) porządek i dyscyplinę pracy;
3) merytoryczną i formalno – prawną poprawność załatwianych spraw.
-
Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia.
§ 8
-
Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
-
Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
-
Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:
-
pracownika zajmującego się sprawą,
-
kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny;
-
głównego księgowego lub osoby upoważnionej przez Kierownika, w przypadku, gdy treść aktu dokumentu dotyczy budżetu lub ma skutki finansowe,
-
radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.
-
Projekty innych pism i dokumentów, w tym decyzji administracyjnych powinny być parafowane przez:
-
pracownika zajmującego się sprawą;
-
kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;
-
głównego księgowego - w przypadku, gdy treść pisma lub dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
-
Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
-
Powiatowy Lekarz lub jego Zastępca lub osoba wymieniona w § 6 ust. 2 regulaminu lub inna osoba pisemnie upoważniona przez Powiatowego Lekarza oraz
-
Główny Księgowy lub jego Zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
-
Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę, a także
za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§ 9
Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, decyzje administracyjne i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza.
§ 10
1.Instrukcja kancelaryjna Inspektoratu wprowadzona przez Powiatowego Lekarza określa:
1) symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy.
2) obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu.
ROZDZIAŁ IV
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES DZIAŁANIA
KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 11
-
Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt należy prowadzenie spraw wynikających z przepisów o ochronie zwierząt, ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, przepisów o rejestracji i identyfikacji zwierząt, przepisów o weterynaryjnej kontroli w handlu, oraz przepisów o wzajemnej zgodności, a także zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, a w szczególności:
-
ustalanie ogólnych kierunków działania, a w przypadkach zaistnienia zagrożenia epizootycznego, szczegółowych zasad postępowania Inspektorów oraz urzędowych lekarzy weterynarii, oraz podejmowanie działań i nadzorowanie wykonywania tych czynności w zakresie:
-
kontroli i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, w tym zapobiegania ich wystąpieniu, wykrywania i ich likwidowania;
-
kontroli i zwalczania zoonoz i/lub wywołujących je biologicznych czynników chorobotwórczych;
-
kontroli przestrzegania wymagań weterynaryjnych przez podmioty podejmujące lub prowadzące działalność związaną ze zwierzętami, zwanych dalej podmiotami prowadzącymi działalność nadzorowaną, oraz kontroli zwierząt wprowadzonych na rynek, przemieszczanych lub przeznaczonych do handlu;
-
kontroli zdrowia zwierząt przeznaczonych do rozrodu i materiału biologicznego oraz przesyłek zwierząt i materiału biologicznego w miejscu przeznaczenia;
-
kontroli przestrzegania wymagań weterynaryjnych podczas pozyskiwania, konserwacji, obróbki, przechowywania, prowadzenia obrotu lub wykorzystywania materiału biologicznego, jak również prowadzenia punktów kopulacyjnych;
-
opracowywania i realizacji planów dotyczących monitorowania zakażeń zwierząt, chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z nimi oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe u zwierząt, w żywności pochodzenia zwierzęcego i paszach;
-
prowadzenie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną;
-
prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, aktualizacją i realizacją planów gotowości zwalczania poszczególnych chorób zakaźnych zwierząt;
-
zapewnienie gotowości funkcjonowania centrum kryzysowego na wypadek choroby zakaźnej zwierząt, dla której sporządza się plan gotowości;
-
utrzymanie rezerwy materiałów niezbędnych do diagnozowania i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i zoonoz lub biologicznych czynników chorobotwórczych wywołujących te choroby;
-
sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierząt, kontrolowanie spełnienia wymogów wzajemnej zgodności;
-
kontrola przestrzegania przepisów o ochronie zwierząt;
-
współpraca z instytucjami i organizacjami krajowymi na rzecz ochrony zwierząt, jak również ustalenie z nimi zasad współdziałania w celu realizacji przepisów z tej dziedziny;
-
przekazywanie informacji w ramach stosowania weterynaryjnych systemów informatycznych;
-
prowadzenie listy lekarzy wyznaczonych do wykonywania niektórych czynności
i upoważnionych do wystawiania świadectw zdrowia, nadzór nad wystawianiem świadectw zdrowia i innych dokumentów weterynaryjnych;
-
współpraca z zespołem do spraw bezpieczeństwa żywności oraz pasz i utylizacji
w zakresie monitorowania występowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt i w produktach pochodzenia zwierzęcego pozostałości produktów leczniczych w żywności, w zakresie niezbędnym do prawidłowego działania Inspektoratu;
-
sporządzanie okresowych lub doraźnych informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego na obszarze powiatów;
-
współpraca przy wykonywaniu zadań własnych z właściwymi organami państwowymi oraz jednostkami samorządu terytorialnego i innymi organizacjami;
-
współdziałanie w zakresie diagnostyki laboratoryjnej z właściwymi laboratoriami;
-
sporządzanie okresowych planów działania Zespołu;
-
sporządzanie sprawozdań i opracowań analitycznych związanych z działalnością merytoryczną Inspektoratu;
-
opracowanie projektów decyzji administracyjnych i innych dokumentów wydawanych przez Powiatowego Lekarza, w sprawach z zakresu właściwości zespołu.
-
W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą:
-
stanowiska ds. zdrowia i ochrony zwierząt.
-
stanowiska ds. identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz wzajemnej zgodności.
§ 12
-
Do zadań zespołu do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji należy:
-
sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem żywności, pasz i utylizacji w tym wymagań weterynaryjnych w zakresie:
-
spełnienia wymagań weterynaryjnych dla produktów pochodzenia zwierzęcego umieszczanych na rynku oraz przywożonych i przeznaczonych na rynek krajowy;
-
spełniania wymagań dotyczących poszczególnych etapów produkcji, w tym produkcji pierwotnej;
-
warunków, trybu i zakresu prowadzenia kontroli wewnętrznej w zakładzie w tym opracowania, wdrożenia i realizacji systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli ( system HACCP);
-
sposoby znakowania, pakowania i przechowywania tych produktów;
-
wymagań dotyczących świadectw zdrowia, handlowych dokumentów identyfikacyjnych, dokumentów handlowych lub innych dokumentów dołączonych do tych produktów;
-
wymagań dotyczących środków transportu przewożących produkty pochodzenia zwierzęcego, pasze oraz produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego;
-
sposobu badania zwierząt rzeźnych, badania i oceny ich mięsa, mięsa zwierząt łownych oraz sposobu postępowania z mięsem niezdatnym do spożycia;
-
sposobu prowadzenia dokumentacji, w tym sposobu dokumentowania pochodzenia zwierząt, z których lub od których pozyskuje się te produkty oraz zakresu i sposobu prowadzenia rejestru zwierząt, a także sposobu dokumentowania pochodzenia tych produktów oraz zakresu i sposobu prowadzenia rejestru tych produktów.
-
sporządzanie i wykonanie rocznych planów działalności z zakresu nadzoru nad:
-
bezpieczeństwem żywności, paszami i utylizacją;
-
badaniami kontrolnymi obecności substancji niedozwolonych oraz pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych, skażeń promieniotwórczych u zwierząt i w żywności pochodzenia zwierzęcego oraz w paszach;
-
prowadzenie rejestru podmiotów i kontrola przestrzegania wymogów weterynaryjnych przez podmioty podlegające rejestracji bądź zatwierdzeniu przez Powiatowego Lekarza;
4) prowadzenie rejestru osób wyznaczonych do urzędowego badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz nadzór merytoryczny w tym zakresie;
5) pobieranie próbek do celów diagnostycznych urzędowo przewidzianych badań w trybie przepisów dotyczących:
-
badania zwierząt rzeźnych i mięsa,
-
nadzoru nad jakością zdrowotną środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego,
-
badań kontrolnych obecności pozostałości chemicznych, biologicznych i produktów leczniczych u zwierząt i w żywności pochodzenia zwierzęcego;
-
pobieranie próbek do badań laboratoryjnych w ramach Krajowego Planu Kontroli Urzędowej Pasz;
6) kontrola przestrzegania wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie w zakresie minimalnych warunków higieny;
11) kontrola podmiotów produkujących żywność pochodzenia zwierzęcego w zakresie ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego;
12) szkolenie lekarzy wolnej praktyki wyznaczonych do sprawowania urzędowych czynności kontrolnych w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem produktów pochodzenia zwierzęcego;
-
prowadzenie i aktualizacja rejestru nadzorowanych podmiotów (zatwierdzonych i zarejestrowanych) w części dotyczącej przepisów ustawy o produktach pochodzenia zwierzęcego zarejestrowanych oraz w odniesieniu do pasz i utylizacji, w tym rejestru podmiotów prowadzących produkcję podstawową;
-
prowadzenie rejestru urzędowych pieczęci do znakowania mięsa zwierząt rzeźnych i łownych poddanego kontrolom urzędowym oraz rejestru obowiązującej dokumentacji w zakresie badania przedubojowego i poubojowego;
-
przygotowania projektów aktów administracyjnych wynikających z wykonywania wymienionych zadań;
-
prowadzenie dokumentacji z wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości wynikającej z przepisów;
-
wykonanie czynności kontrolnych znakowania i rejestracji zwierząt związanych z ubojem i transportem zwierząt rzeźnych;
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o paszach (wraz z rozporządzeniami wykonawczymi) oraz rozporządzeń (WE) 183/2005, 1831/2003, 882/2004, 1069/2009, 999/2001, 152/2009;
-
raportowanie wyników urzędowej kontroli pasz;
-
nadzór nad gospodarstwami indywidualnymi wytwarzającymi i stosującymi pasze;
-
nadzór nad organizmami genetycznie modyfikowanymi stosowanymi w paszach;
-
nadzór nad stosowaniem dodatków paszowych zgodnie z rozporządzeniem 1831/2003;
-
nadzór nad obrotem paszami;
-
aktualizacja powiatowego planu gotowości na wypadek wystąpienia zagrożeń w zakresie pasz;
-
nadzór nad wytwórniami pasz oraz gospodarstwami stosującymi dozwolone białka pochodzenia zwierzęcego;
-
nadzór nad zakładami produkującymi karmę dla zwierząt domowych;
-
nadzór nad hurtowniami karm dla zwierząt domowych;
-
nadzór nad zbieraniem, transportowaniem, przetwarzaniem, spalaniem ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego zgodnie z rozporządzeniem 1069/2009;
-
nadzór nad ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego pochodzącymi ze środków transportu międzynarodowego;
-
nadzór nad podmiotami wykorzystującymi uboczne produkty pochodzenia zwierzęcego;
-
nadzór nad rolniczym wykorzystaniem mączek mięsno – kostnych jako polepszaczy gleby oraz podmiotami stosującymi polepszacze gleby;
-
nadzór nad eksportem i importem oraz handlem paszami oraz ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego;
-
współpraca z laboratoriami ZHW w zakresie kompetencji;
-
współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań do rozliczeń finansowych, opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu;
-
obsługa systemów komputerowych dotyczących przedmiotowego zakresu działania zespołu
-
egzekwowanie na drodze przymusu administracyjnego i wdrażanie postępowania egzekucyjnego dotyczącego usunięcia uchybień lub spowodowanie wstrzymania działalności do czasu ich usunięcia w razie stwierdzenia, że działalność, prowadzona jest niezgodnie z warunkami weterynaryjnymi określonymi w prawie;
-
przeprowadzanie postępowania mandatowego oraz kierowanie wniosków do odpowiednich sądów;
-
przyjmowanie informacji o niebezpiecznych produktach żywnościowych i paszach od organów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno- Spożywczych oraz w Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie kompetencji tych inspekcji oraz od organów Inspekcji Handlowej niebezpiecznych produktach żywnościowych pochodzenia zwierzęcego oraz ryzyka i stopnia zagrożenia spowodowanego niebezpiecznym produktem żywnościowym, a następnie przekazywanie tych informacji kierującego siecią RASFF, o którym mowa w art. 85 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2015r., poz.594 z późn. zm.);
-
prowadzenie nadzoru nad funkcjonowaniem systemu TRACES, bazy on-line podmiotów sektora żywnościowego na poziomie Inspektoratu;
-
organizowanie działań Inspektoratu w zakresie upowszechniania wiedzy o zgodnym z prawem wytwarzaniem i obrotem pasz oraz problematyką zagospodarowania ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego;
2.W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą:
-
stanowiska ds. bezpieczeństwa żywności.
-
stanowiska ds. pasz i utylizacji.
§ 13
1. Do zadań zespołu ds. finansowo - księgowych i administracji należy:
-
sporządzanie planu finansowego dla jednostki oraz harmonogramu wydatków;
-
realizacja (wykonanie), kontrola i analiza realizacji planów finansowych oraz rzetelne i terminowe przekazywanie obowiązujących sprawozdań i informacji;
-
prowadzenie rachunkowości i księgowości zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym;
-
prowadzenie właściwej gospodarki powierzonym mieniem- wraz z remontami;
-
zaopatrywanie pracowników i osób wyznaczonych do wykonywania niektórych czynności Inspektoratu;
-
rozliczanie rachunkowe zadań wykonywanych w ramach budżetu Wojewody przez Inspektorat i lekarzy wyznaczonych do czynności urzędowych;
-
sprawdzanie pod względem rachunkowym faktur, rachunków i zestawień dotyczących jednostki budżetowej oraz zadań finansowanych z budżetu wojewody lub budżetu centralnego;
-
prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych;
-
koordynacja przepływu informacji pomiędzy Powiatowym Lekarzem, zespołami oraz samodzielnymi stanowiskami;
-
zapewnienie właściwej organizacji pracy sekretariatu, w tym w szczególności:
-
przygotowanie i obsługa spotkań, narad Powiatowego Lekarza i jego Zastępcy,
-
organizowanie i koordynowanie przyjęć interesantów,
-
udzielanie informacji interesantom i w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych.
-
obsługa centrali telefonicznej, faxów;
-
prowadzenie rejestrów związanych z przyjmowaniem i wysyłaniem korespondencji (łącznie z wysyłką);
-
prowadzenie rejestrów spraw, decyzji, postanowień i innych rodzajów dokumentów wg procedur obowiązujących w Inspektoracie;
-
zaopatrywanie Inspektoratu we wszelkiego rodzaju sprzęt, aparaturę, materiały, druki itp. niezbędne do prawidłowego jego funkcjonowania i ich ewidencja oraz czuwanie nad prawidłową eksploatacją nieruchomości, instalacji, aparatury;
-
obsługa informatyczna, w szczególności obsługa i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej;
-
organizowanie i kontrolowanie prowadzonych konserwacji, napraw i remontów instalacji, sprzętu i aparatury oraz racjonalnego wykorzystania środków rzeczowych;
-
obsługa samochodów służbowych;
-
rozliczanie delegacji i ewidencja materiałów magazynowych;
-
prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych lekarzy weterynarii;
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
-
zakup materiałów biurowych, środków czystości i innych;
-
Zapewnienie zgodnych z przepisami warunków BHP i p.poż.;
-
Zapewnienie właściwego działania systemów informatycznych;
2. Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz za realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
1) opracowanie zasad (polityki) rachunkowości Inspektoratu;
2) prowadzenie na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym;
3) wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
4) sporządzanie sprawozdań finansowych;
5) gromadzenie oraz przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.
-
W skład zespołu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą stanowiska:
-
główny księgowy,
-
księgowy,
-
informatyk,
-
sekretarz.
§ 14
-
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obsługi prawnej należy:
-
Wykonywanie obsługi prawnej Inspektoratu, w tym również zastępstwo procesowe Powiatowego Lekarza przed sądami powszechnymi i administracyjnymi;
-
Opiniowanie pod względem formalno- prawnym projektów aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza;
-
Udzielanie wyjaśnień w sprawach dotyczących stanu prawnego leżącego w kompetencjach Powiatowego Lekarza i w zakresie działania komórek organizacyjnych Inspektoratu;
-
Wydawanie opinii prawnych dotyczących stosowania prawa w zakresie działania Inspektoratu;
-
Opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez Inspektorat oraz upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Powiatowego Lekarza;
-
Rozpatrywanie w porozumieniu z innymi jednostkami organizacyjnymi Inspektoratu skarg i wniosków;
-
Gromadzenie, aktualizacja i rozpowszechnianie w Inspektoracie aktów prawnych oraz publikacji dotyczących stosowania prawa;
-
Opracowywanie projektów rozwiązań organizacyjnych określających organizację i funkcjonowanie Inspektoratu, a także przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych w tym zakresie.
§ 15
-
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw odkażania należy:
-
przeprowadzanie odkażania obiektów w zależności od potrzeb;
-
zabezpieczenie odpowiedniej ilości środków odkażających, odzieży ochronnej, materiałów i drobnego sprzętu niezbędnych do prowadzenia odkażania w ogniskach choroby;
-
prowadzenie ewidencji sprzętu, urządzeń oraz środków, materiałów drobnego sprzętu wymienionego w pkt. 2 i ich rozchodu, używanych do odkażania;
-
utrzymywanie w należytym stanie technicznym urządzeń do dezynfekcji, w tym dopilnowanie regularnych przeglądów technicznych wymaganych przez producenta;
-
sporządzanie wymaganej dokumentacji potwierdzającej wykonanie czynności o których mowa w pkt. 1 oraz przekazywanie jej zespołowi ds. zdrowia i ochrony zwierząt.
ROZDZIAŁ V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 16
Tryb pracy Inspektoratu określa szczegółowo regulamin pracy wprowadzony Zarządzeniem Powiatowego Lekarza.